Cand cetatenii auditeaza, institutiile iau masuri

Cand cetatenii auditeaza, institutiile (majoritatea) iau masuri

Salutam deschiderea catre dialogul public al institutiilor care au raspuns invitatiei de a afla rezultatele auditului si care au agreat urmatoarele masuri de imbunatatire a performantei in domeniile indicate de cetateni:

  • Imbunatatirea structurii paginii web, optimizarea modului de anuntare al sedintelor si adecvarea continutului comunicatelor la limbajul comun (Primaria Bistrita);
  • Imbunatatirea calitatii serviciilor oferite de compartimentului de Relatii Publice si activarea Telefonului Consumatorului (SC Aquabis SA Bistrita);
  • Evaluarea mijloacelor de comunicare cu societatea civila pentru a identifica si aplica cele mai adecvate instrumente de asigurare a transparentei informarii si facilitarii participarii civice (Primaria Municipiului Brasov);
  • Lansarea unui call-center dedicat beneficiarilor precum si desfasurarea unei campanii de promovare a planului de transport intermodal la nivelul municipiului Brasov, venind astfel in intampinarea nevoilor cetatenilor de a avea acces la informatii si de a intelege posibilitatile dezvoltarii modalitatilor de transport public (RAT Brasov);
  • Organizarea unei intalniri (in spatiul si cu facilitarea Bibliotecii Judetene “Octavian Goga” Cluj) intre reprezentantii Spitalului (department de relatii publice cu functii redefinite/reproiectate) si organizatii ale beneficiarilor (apartinatori), furnizori de servicii sociale, culturale pentru prezentarea preocuparilor si actiunilor de interes comun, punand bazele unui plan de imbuntatire a perceptiei publice a institutiei; promovarea initiativelor institutiei: panoul de informare a apartinatorilor, emisiunea educativa locala: “Pastila de sanatate” (Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Cluj – Napoca);
  • Inregistrarea solicitarilor grupurilor civice constituite formal sau informal (exemplul GAC), ca factori de interes in domeniile specifice de interes public si notificarea acestora privind organizarea dezbaterilor/ consultarilor publice in aceste domenii, in vederea promovarii participarii civice la luarea deciziilor publice; sustinerea proiectelor de implicare si participare civica a cetatenilor in procesul dezvoltarii locale prin programul local de finantare publica (Legea 350 din 02/12/2005) (Primaria Municipiului Deva);
  • Organizarea unei dezbateri publice pe tema prioritatilor de dezvoltare locala in domeniile “cultura si tineret” cuprinse in strategia de dezvoltare locala (Biblioteca Judeteana “I.G. Bibicescu” Mehedinti);
  • Adoptarea unei strategii de comunicare mai “prietenoasa” cu cetatenii (inclusiv lansarea comunicarii prin Facebook); impartirea consilierilor pe zone ale orasului, pentru eficientizarea comunicarii directe cu cetatenii, dar si a rezolvarii problemelor identificate; instalarea unor automate pentru plata taxelor, precum si suplimentarea angajatilor publici la ghisee in perioadele aglomerate (Primaria Municipiului Focsani);
  • Redefinirea relatiei cu asociatiile de proprietari – monitorizarea activitatii administratorilor de imobile; reorganizarea finantarilor publice a activitatilor nonprofit (Legea 350/ 2005) pe baza prioritatilor de dezvoltare locala si a implicarii civice in sustinerea si aplicarea proiectelor (Primaria Municipiului Oradea);
  • Infiintarea si operationalizarea compartimentului de marketing ca urmare a experientei relatiei cu beneficiarii in perioada de schimbare/ modernizare integrala a sistemului local de termoficare; o mai buna promovare a surselor info online; promovarea asociatiilor de proprietari ca facilitatori ai relatiei cu beneficiarii (SC Termoficare SA Oradea);
  • Organizarea unei intalniri cu reprezentanti ai tinerilor si ai organizatiilor neguvernamentale din domeniul educational si de tineret (facilitata de Biblioteca Judeteana Neamt) avand ca scop prezentarea publica de catre reprezentantii ISJ Neamt a metodologiei de elaborare si aplicare a Planului Managerial Judetean (ISJ Neamt);
  • Facilitarea comunicarii cu pacientii si apartinatorii lor prin: dezvoltarea paginii web a institutiei/ deschiderea unei pagini/ Facebook; evaluarea si reproiectarea functiilor departamentului de relatii publice pe baza experientei “grupului de comunicare” in situatia exceptionala a accidentului colectiv auto (Spitalul Judetean de Urgenta Ploiesti);
  • Intalnire de lucru cu reprezentantii ONG/ societate civila pentru identificarea unei liste de actiuni parteneriale care sa conduca la o imbunatatire a imaginii/ popularizare a activitatii institutiei in comunitate (Spitalul Judetean de Urgenta Suceava);
  • Prezentarea publica a Strategiei Culturale locale (Proiectul “Suceava – Capitala Europeana a Culturii 2021”)   (Primaria Municipiului Suceava);
  • Diversificarea programelor de finantare publica locala a activitatilor nonprofit in domenii de interes/ prioritati stabilite in mod participativ, prin implicarea comunitatii locale (Primaria Municipiului Targu-Jiu);
  • Organizarea unei dezbateri civice privind componenta “educatie” a strategiei de dezvoltare locala (Inspectoratul Scolar Judetean Gorj).

In lipsa unor reprezentanti care sa participe la prezentarea rezultatelor auditului pentru institutii publice, cetatenii din mai multe orase au decis sa intreprinda urmatoarele actiuni:

  • Solicitarea notificarii de catre Primaria Sectorului 6 a asociatiilor de proprietari cu privire la organizarea dezbaterilor pe teme de interes locale, pentru o informare directa a cetatenilor; intalniri lunare ale consilierilor, in diverse zone, pentru dezbaterea unei singure prioritati/sedinta; publicarea rapoartelor de activitate ale consilierilor locali; infiintarea unei linii verzi a cetateanului, pentru a raspunde celor mai frecvente intrebari privind diferitele servicii publice; a fost apreciata preocuparea primariei pentru facilitarea platii taxelor locale prin installer ghiseului de la Piata Moghioros si a automatelor de plata din mall-uri (Bucuresti);
  • Necesitatea ca afisajul cu numarul tramvaiului si traseul sa fie facute mai vizibile; Orarul mijloacelor de transport in comun sa fie afisat in statiile mari; o harta a serviciilor si retelei RATB – sa existe in statiile mai reprezentative si apoi in toate; sa existe o colaborare mai stransa cu politia locala / un buton de panica pentru situatii de urgenta; initierea unor discutii despre nivelul de trai minim si costul acceptabil abonamentelor / biletelor; o atmosfera mai confortabila in mijloacele de transport (muzica ambientala, culori placute ale tapiseriei etc.) (RATB – Bucuresti);
  • Organizarea unei dezbateri publice cu privire la corelarea Planului Managerial Scolar cu perspectivele de dezvoltare locale, oportunitatile de dezvoltare personala si profesionale ale tinerilor din localitate (Primaria Piatra – Neamt);
  • Redactarea si transmiterea unei adrese prin care se solicita informatii privind modul de reprezentare a beneficiarilor, pacientilor, in structurile de conducere si in procesele de luare a deciziilor (Deva, pentru Spitalul Judetean);
  • Analiza “Strategiei de dezvoltare locala a municipiului Drobeta-Turnu Severin” si organizarea unei dezbateri publice privind aplicarea componentelor ‘soft’ de crestere a capacitatii locale, furnizarea de servicii educationale, culturale, de sanatate, sociale etc.;
  • Organizarea unei dezbateri publice pe tema “Ofertei locale pentru tanara generatie”, cu scopul descoperirii oportunitatilor de dezvoltare oferite de autoritati ca alternativa la tendinta parasirii masive a localitatii de catre tineri, pentru completarea studiilor sau in cautarea unor locuri de munca stabile, cu venituri mai mari (Ramnicu Valcea).

In continuare, grupurile de voluntari din proiectul “Al Treilea Spatiu” vor monitoriza punerea in practica a masurilor agreate de catre autoritatile si institutiile publice locale si, in functie de situatie, vor solicita noi intalniri pentru evaluarea schimbarilor generate ca urmarea acestei activitati din proiect.

[Click aici pentru a te întoarce la pagina de origine]

Sus